תפריט סגור

שירותי גיבוי בענן

כאנשי שירות אנחנו חווים על בשרנו באופן מאוד שכיח את התגובות של הלקוחות שכל המידע שלהם מגובה. אבל למעשה, במידה ואכן מתרחש אסון אנחנו יודעים שישנה חשיבות שיהיה לנו מספר אמצעי גיבוי של מידע קריטי.
חשיבותו של הגיבוי ידועה, בקרב בעלי עסקים, אולם הדרך שלהם לתקוף את הנושא לרוב רוויה בחוסר הבנה של מהו גיבוי, ובעיקר היעדר יכולת לדמות את התרחיש שבו יזדקקו לו. לכן גם זהו מוצר שלעיתים קשה יותר לגרום ללקוח להבין את חשיבותו ולרכוש אותו.

נתחיל ונאמר כך: כל עסק, גדול או קטן, זקוק לגיבוי. אין זה משנה מהו תחום העיסוק. חלק בלתי נפרד היום מהעבודה קורה בעזרת המחשב – תיעוד לקוחות, חומרים, חשבוניות והתקשרויות במייל – המחשב שבשימוש העסק מכיל מידע חיוני. אובדן חלק ממנו או כולו עלול במקרים מסוימים להיות הרסני.
שירותי גיבוי מהווים סוג של ביטוח עבור העסק בכל הנוגע למידע הדיגיטלי שברשותו, בין אם מדובר בפרטי לקוחות, נתוני מכירות, חשבוניות, תקשורות עם הלקוחות וכמובן מידע מקצועי וארכיון. יחד עם זאת, הגיבוי, בדיוק כמו כל ביטוח, הוא מוצר שקשה למדוד את ערכו בשגרת הפעילות השוטפת. הוא בא לידי ביטוי רק במקרה קיצון בו איבדנו נתונים ואנו זקוקים לשחזור.

בנוסף, נראה שקיים פער עמוק של הבנה מהו בכלל גיבוי, ומהם הקריטריונים לפיהם ניתן למדוד את טיבו, דבר המביא לכך שהתגובה המידית של בעלי עסקים לנושא הגיבוי הוא שזה לא שירות חיוני עבורם.

חשיבותו של גיבוי בענן
אנו יודעים מניסיון של עשרות לקוחות שגיבוי הוא שירות חיוני כיום לכל עסק, ומניסיוננו במכירת פתרונות גיבוי בענן ללקוחות עסקיים, מצאנו כמה נקודות חשובות התורמות להצלחת תהליך המכירה:

התנסות בשירות
גיבוי מרוחק לענן יעיל בצורה משמעותית לעומת פתרונות גיבוי קיימים כגון קלטות גיבוי ושליחה לארכיון, שמירת הנתונים בדיסק קשיח חיצוני, או שימוש בשירותי ענן ציבוריים כגון דרופבוקס או גוגל דרייב, ומצאנו שחוויית השימוש הנוח בגיבוי בפועל היא כלי מעולה למכירתו.
מומלץ להתקין ללקוח את תוכנת הגיבוי לתקופת התנסות, לתת לו לחוות את הפעילות הרציפה של הגיבוי, את הורדת תשומת הלב מפעולת הגיבוי ואף את הקלות שבה ניתן לאחזר ולשחזר נתונים.
לאחר התנסות מעשית, ובפרט לאחר שהתוכנה כבר מותקנת במחשבי הלקוח, הדרך למכירה קלה הרבה יותר.

הסיכונים התפעוליים
כאשר גיבוי הנתונים מבוצע באמצעות קלטות גיבוי או כונן קשיח חיצוני, אין לנו כל אסמכתא שהגיבוי בוצע כהלכה. אם הייתה שגיאה בהעתקת הנתונים על אמצעי האחסון, לא תהיה לכך כל אינדיקציה, והדבר יתגלה דווקא במצב של תקלה וכאשר העסק תלוי לחלוטין באמצעי הגיבוי המדובר.
שירותי גיבוי בענן מפעילים גם תוכנות בקרה וניטור המבטיחות העברה תקינה של המידע בין מקור הנתונים לנקודת הגיבוי, כך שאנו יכולים לדעת בכל עת שהמידע שלנו מגובה, שמור ומוגן.

עסק צריך שירות
כאשר מדובר במידע עסקי הוא תמיד יהיה מוגדר על ידי בעל העסק כרגיש וחיוני. לכן בעל העסק חייב לוודא שיש לו “גב”, ואם היה והתרחש אירוע קיצוני הדורש ביצוע שחזור נתונים מהגיבוי תהיה לו כתובת לפנות אליה – יהיה מי שילווה אותו ויוודא שהנתונים שלו משוחזרים כהלכה.
שירותי ענן אמנם מספקים דרכים שונות לשמירת נתונים, אולם אינם מציבים מערך שירות זמין ונגיש המאפשר לפנות אליהם ולהיעזר באנשי תמיכה בשעת הצורך. נתקלנו בבעלי עסקים רבים אשר נשענו על שירותי הענן של גוגל ודרופבוקס וברגע האמת נתקלו בתקלות טכניות, ולמורת רוחם הרבה פשוט לא היה להם עם מי לדבר ובמי להיעזר לפתרון התקלה.
גיבוי הוא שירות חיוני לעסקים, וכאשר מדובר במידע רגיש וחשוב להמשכיות העסקית חשוב שיהיו לנו הכלים לכוון את לקוחותינו לבחירת פתרון אשר ישמור על המידע שלהם בצורה ראויה. כאשר אנו מאפשרים ללקוח פוטנציאלי להתנסות בגיבוי מרוחק לענן, יחד עם הדגשת יתרונותיו הברורים אל מול הפתרונות הקיימים היום, מכירת המוצר צפויה להיות קלה בהרבה, וגם הערך הסופי ללקוח יהיה בסופו של דבר גבוה יותר.